منو

تفاوت بین یو پی اس آنلاین با آفلاین و اینتراکتیو چیست؟

توسط : رامتین شعبان پور
1403/03/19
0 دیدگاه
214 بازدید
یو پی اس آنلاین,یو پی اس آفلاین,یو پی اس اینتراکتیو,Online UPS

هر سه برای تامین برق اظطراری تجهیزات الکترونیکی در زمان نبود برق ، متوقف نشدن  کار تجهیزات و جلو گیری از آسیب دیدن آنها مورد استفاده قرار میگیرند.

ولی دارای تفاوت های قابل توجهی هستند.

یو پی اس های آفلاین زمانی که برق قطع میشود عملکردی شبیه به یو پی اس لاین اینتراکتیو دارند اما در شرایط عادی برق را مستقیم در خروجی برقرار میکند و نویزگیری نمیکنند در صورتی که در یو پی اس های لاین اینتراکتیو  در شرایط عادی ارتباط ورودی و خروجی  را از طریق اوتوترانسفورماتور ولتاژ را تثبیت میکنند، قابلیت تنظیم دامنه ولتاژ را دارند  و همچنین باطری را شارژ میکنند تا در زمان قطعی برق از آن به عنوان منبع تغذیه استفاده کنند. در شرایط قطعی برق باطری را وارد مدار الکترونیکی میکنند و توان مورد نیاز تجهیزات را از باطری تامین میکند.

و اما یو پی اس آنلاین  نوعی منبع تغذیه بدون وقفه است که جریان برق را عاری از هرگونه نویز و پارازیت می کند و در خروجی ارائه میدهد. و برق شهری  متناوب (AC) را  به وسیله رکتیفایر به جریان مستقیم (DC) تبدیل میکند و به باطری انتقال میدهد , و سپس جریان مستقیم(ِDC)را به جریان متناوب(AC) تبدیل میکند و آن را به جریانی مناسب برای انتقال به دستگاه هایی که از خروجی  یو پی اس تغذیه میشوند تبدیل میکند و همچنین در زمان قطعی برق نیز با کمک منبع تغذیه (باطری) تجهیزات شما را ساپورت میکند.

 

مطالب مرتبط

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

درباره بلاگ

با بهترین خدمات و آموزش ها در خدمت شما ییم.
لینک کوتاه
https://vek-co.ir/v/b942eb0 |

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و محصولات را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید